30 Mayıs 2014 Cuma

Baş Belası Seboreik!

Baş belası benim gibi değilde başlıktaki arkadaş için tümden geçerli bir hitap oldu artık benim için...
Cidden çok illet bir hastalık ve ne yazıkki hala geçiremedim.. Hoş geçmesini beklemiyorum geçmeyeceğini gayet iyide biliyorum ama fakat artık en azından kaşınmasan be meret diyorum, yok inat.. Katır inadından beter bir inat... O katırsa bende keçiyim arkadaş.. 
İnadım inat en azından bana neyin iyi geldiğini bulacağım..
Gelelim bir önceki yazıda yaptığım kür.. Tamamen fos çıktı.. Sadece bir süre rahatlama oldu sadece.. Uygulamaya devam ettim 2 ay aralıksız her gün.. Tam bir işkence..
Ama sonuç kötü ne yazıkki .. 

Ne mi yaptım.. 
Bir İnce Ses ogün bir tavsiyede bulunmuştu o ürünleri bulup aldım.. Maliyet olarak ciddi bir rakam fakat çözümü ne olursa olsun değecekse almam farzdı.. ( Kerastase Dermo serisi...)
Aldım hatta 2. seti aldım.. İşe yaradı mı malesef yaramadı... :( 

Üstelik çokta ümitli idim.. Fakat şampuan ve serumu hala kullanmaktayım ara ara..Özellikle sarımsak ve çörek otu kokusundan sonra çok demiştim kendime bu şahane koku keşke tutsaydı.. Neyse denemeye devam dedim... Meğer daha beteri sırada imiş... :)

Ege üniversitesi Hastanesinin yolunu tuttum geçenlerde.. Çok ısrar ettiler birde orayı dene diye.
Gittim... Bu kokuların yanına birde kül kokusu ekledim.. Gerçi hala karar veremedim.. Mazot gibide kokuyor kurum gibi de.. Hatta kendimi sigara içmiş gibi hissediyorum... 
Hani uzun süre şişeyi koklasanız kafa yapacağına eminin :)  İlac bir karışım simsiyah ve çok kötü kokuyor.. İçeriğinde katran ve kül olduğunu sanıyorum (ve tabiki alkol) bir çok okuduğum sitelerde tedavi amaçlı bu ürünler verilmekteymiş zaten..

Önce bu karışımı yapacak bir eczane buldum sonra denemeye başladım...
Evet, 20 güne yakındır kullanmaktayım.. Durum mu; hafif bir azalma var gibi fakat deli gibi kaşınıyorum.. Kokusuda cabası.. Ne kullanırsanız kullanın çıkmıyor.. Saçlarınız benim gibi uzun ise zaten salmanız mümkün değil.. Çünkü kokudan miğdem altüst oluyor.. Şişeden kokladığınızda daha katlanabilir gibi duruyor aslında kokusu ama sonrasında nedense şekil değiştiriyor...

Benim gibi kış aylarında saçlarına koku sinecek diye gece sokağa çıkmayan, çktığında ise şapka ve kapişonlu switler ile gezen biriyseniz ki nasıl göründüğüme hep dikkat etmişimdir fakat koku sinmesin diye türlü kılıklara giren ben gibiyseniz; açıklıyorum ki bu size verilmiş bir ilahi adalettir.. :) Yanımda sigara içilmesinden dahi hoşlanmazken bu bana reva mıdır bilemedim.. :)

Koyu renk kıyafetlerimi bu sene dolapta ayrı köşeye koydum.. Ne kadar sevsemde onları bu yaz hatta geçiremediğim tüm günler boyunca giyemeyecek olmam çok can sıkıcı..

Bunları yazma gereği duymuş olmam ise bu hastalık için uğraşan çok insan var.. Günlerce araştırma yaptığımı bilirim okuduğum yorumlar gördüğüm fotoğraflar karşısında tam anlamıyla dehşete kapılmıştım.. Ki durum hala aynı...

Neyse uzatmaya gerek yok.. Bu kür şuan için oldukça ideal.. Kokusu dışında.. :) 10 günlük bir süreç demişti eczacı fakat doktor bir süre belirtmedi 3 ay sonra kontrole gideceğim.. Bana yazdığı reçete ayrıca zeytin yağlı bir karışım var vucuda sürmek için fakat o konuda pek sıkıntım olmadığından kullanmıyorum..

Şampuan olarak Kerastase Dermo ile yıkayıp duruluyorum sonrasında doktora işe yaramıyor dememe rağmen yazmakta ve kullanmam konusunda ısrar ettiği Ketoral'i kullanıp 6 dk. bekletiyorum.. Bu karışım  da (pis kokulu karışımı) ortalama 4 saate beklet dedi.. 
Çeşitli işkence şekilleri olarak bunuda listeye eklemeliler tam bir eziyet..
Belirtmem gerekirse 4 saat bekletemiyorum.. Eve zaten adım atmam yemeği mi yiyip şöyle ayaklarımı uzatmam demek 9.30 dan önce olmadığı için 2-3 saat tutup yıkıyorum.. 
Uygulamayı yaparken eldiven kullanıyorum çünkü ilk gün ellerimi mahvetmişti.. Kurttu ve kabuk kabuk yaptı..

Yardımı olur diye reçetenin fotoğrafını ekliyorum.. Ne kadar kulaktan dolma şeylere inanmasamda çare olmayınca insan deniyor işte.. Yapacaksanız doktorunuza gösterip kullanmanızı öneririm...

Happy days...  :)


Not: Yazım hataları var ise affola çok kısıtlı bi vakitte öğlen arasında yazıp yayınlayamamıştım :)  


HAYDİ PES ETMEK YOK DEVAM MI? 

2 yorum:

  1. Merhaba..
    Oldukça benzer bir deri hastalığım var. 6 yıl sonra kıyıda köşede kalmış bir bayan hekimden öğrendim.. alışıklışın dışında krem vs önermedi.. Tanı koydu ve dedi ki adı : lichen simplex chronicus Bir araştır derim.. Deride kızarıklık kabarıklık yanma, uykuda kaşıma hatta kanama.. Bu teşhis sonrası bana bir ilaç hazırlattı. Eau de goulard (kurşun suyu) Eczanede 30 TL hazırlandı ve her gün tatbik ettim.. Rakı renginde kurşunlu su.. Bir zararını görmedim.. Ama inanılmaz bir şekilde iyileşme sağladı. DEri yüzeyi pürüzsüz oldu ve kaşınma tamamen durdu.. Tabi ki süreklilik istiyordu. 1 ay kullanacak sonra ikinci ilaca geçecektik. İkinci ilaç da alerji hapı destekli Vazelin + merhem di.. Merhem kuro ile başlayan işe yaramamış bir merhemdi.. Bu karışım işe yaramadı. düzelme olmadı. Ben de yeniden suya döndüm. Su ile gayet düzenli bi ilişkim var. Bir de yulaf kaynatıp suyunu sürersen o da uzun süreli rahatlama yapıyor bilgin olsun.. Dermatoloğuna danışabilirsin :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba :)
    Not etmem gereken öneriler uzun zamandır sürekli bu hastalık için bişiler deneyip not ediyorum zaten :) yulafı biliyorum hiç denemedim ama aklımın bi köşesinde hep diğer karışımları hiç duymadım şimdi ki tedavi oldukça yavaş ama iyi gidiyor :) kızarıklıklardan kurtuldum bölgesel olarak yavaş yavaş kepeklenmeler azaldı kaşıntı da rahatladı ama hala var ne yazıkki ve hiç bir kaşıntı ilacı fayda etmiyor :) kendimi kaybedip kalınmadığım sürece ne canım yanıyor nede kızarıklık oluyor:) ilaçtan mı bu bimiyorum ya olmasından dolayı da rahatsızlık ferahlamış olabilir :) henüz deniz sezonumu açamadım henüz birde tuzlu su teorisini deneyeceğim :) çok teşekkür ederim :) elimden geldiğince yazmak istiyorum bir çok kişi bu hastalıktan buzdarip :)

    YanıtlaSil

Copyright All Right Reserved ! Tuba Atamer !