26 Temmuz 2013 Cuma

Mutsuzluk Senfonisi




İnsan neden tutturamaz bir türlü mutluluğu tam 12’den?
Google’a  ‘Mutluluk’ yazdığımda yığınlarca sonuç çıktı karşıma.
İlk çıkan ise tanımıydı.
Hani okullarda kitaplarımızda konuların ilk girişlerinde bulunanlar gibi işte, tanım: Kimileri mutluluğu maddi alanda, kimileri manevi alanda, kimileri ise hem maddi hem manevi alanda edinilebilecek bir ruhsal hal olarak ele almışlardır.
Yani  Sabancı’nın torunu olmasam da maddi açıdan dışarıda bir çok insan gibi asgari ücretle çalışmıyor, ev geçindirmekle uğraşmayan biri olarak mutlu olmalıyım..
Manevi olarak derseniz, evet son zamanlarda çok sıkıcı bir sosyal hayatım olsa dahi ailem, dostlarım var... Ve sevdiğim bir çok şeyi elde edebilen, edebilecek biriyim..
Yani küçük şeylerle bile misal, ‘çikolata’ bile mutlu edebilirken beni ne oluyor da bir anda kendimi koca bir mutsuzluk çukurunda buluyorum.
Ee, sağlığımda yerinde.. Duyabiliyor, konuşabiliyor görebiliyorum.. Sorun ne peki?
Bu koşullarda insan neden hala mutsuz olabilir ki..
İnsanoğlu doyumsuzdur derler %1500 buna katılıyorum.
Hatta sonsuz bir doyumsuzlukla çarpar tüm vücudu.
Ama bu bir noktada son bulmalı.. Yani buluyordur elbet değil mi?
Her güzel şey bir gün biter, ee kötülerde bitmeli yanlış mıyım?
Bunları bilmek beni mutlu ediyor mu? –HAYIR !
Ne maddi ne manevi mutlu değilim !
Ve konuştuğum hiç kimse mutlu değil..
He, istisnalar kaideyi bozmaz diye de şahane bir sözümüz var ya onları katmıyorum bu ‘Mutsuzluk Senfonisi’ne.
Ama biliyoruz kimse tam 12’den vuramıyorum mutluluğu. Yakasına yapışıp sonsuza dek orada durması gerektiğini milyonlarca kez söyleseniz de durmuyor işte meret !
Ben en iyisi kimseyi kendi mutsuzluğumla da mutsuz etmeyeyim…
Ne kadar iç açıcı bir gün değil mi, bol mutlu günlere…

10 yorum:

  1. Heeeyy!!

    Neler oluyor orada. :) mutluluk sürekli yaşanacak bir his değil ki. Nasıl sürekli hüzünlü olan insanlar için Depresif deniliyorsa sürekli mutlu olan insanların da patolojik sorunu var deniyor.

    Sağlıklı olanı değişen duygulardan sürekli geçmektir. Biz hüznü bilmesek mutluluğu da bilemezdik. Hepsinden azar azar yaşamak en güzeli..

    Sevgilerimle
    :)
    Ah bir de sen bunları zaten biliyorsun..
    :)

    YanıtlaSil
  2. @pe hito

    Doğru diyorsun.. Kelimesi kelimesine hemde :)
    Sürekli bir mutluluk yok fakat hep mi mutsuz olur bir insan.. Hani diyorum ben itina ile çekiyorum böyle pat oturtuyorum hayatımın tam ortasına..
    Her yerde, her şekilde buluyorum o çürük elmaları.. Diyorum en sağlıklısı çürük olan pes etme ama bazende yılıyorum işte..

    Hüznü çok tattım birazda ucundan kıyısında mutluluğuda tatsam hani diyorum çok değil küçük bir kuple fena olmaz mı :)

    En içten sevgilerimle.. :)

    YanıtlaSil
  3. Canım benim

    Böyle durumlarda yapılacak en iyi şey DEĞİŞTİR!!
    Yapmadığın şeyleri yapmaya başla, spor olur, yeni bir kurs, uzun zamandır görüşülmeyen arkadaşla görüşmek, yeni bir mekan vb.
    Yeni bir pencere aç. Hep aynı yerden bakmak da mutsuz ediyor insanı.
    :)

    Yapabilirsin, sadece iste..
    Sevgilerimle
    :)

    YanıtlaSil
  4. @pe hito
    Elimden geldiğince deniyorum.. Elimden gelen sadece denemek..
    Teşekkür ederim tavsiyelerinide deneyeceğim..
    Sevgilerimler :)

    YanıtlaSil
  5. mutsuzluğun tek sebebi yalnız hissetmektir . Oysa en güzel şeydir yalnızlık ne gerek var milletin kahrını çekmeye istediğin gibi özgürce yaşamak varken . Sahi özgürlük dedim de kim özgür ki bu hayatta hangimiz yalnız ? Hayatta illa kendimizi yalnız hissederiz ve bunun boşluğunu başkalarıyla doldurmaya çalışırız . Tam doğru insani buldum evet ben mutluyum artık gülüşümü saklayacak biri var artık hayatımda derken yine yanlış kişiyi bulmuşsundur yada kanmışssındır o kişiye işte . Zaten istediğimiz bu değil midir ? Zaman geçirecek biri olsun da ne olursa olsun işte bu aptallıktan başka birşey değildir. hayatını mahvedersin sürekli keşkelerle yaşarsın . Geçmişin pişmanlığı üzerine biner düşünüp durursun sonra da yalnızlığa mahkum kalırsın .Kim istemez ki mutlu olmayı ?. Bu meşakkatli yolda yalnız yürümeyi bilmelisin ki mutluluğa ulaşabilesin. Sadece biraz düşünün klişe gelebilir bu laf ama kim var etrafımda benim diye sorun bir kendinize . arkadaşlarınız dostlarınız ve en önemlisi de aileniz. Hepsi birer hikaye önemli olan her zaman ailedir her zaman yanınızda iyi de olsa kötü de olsa aileniz olur bunu sakın unutmayın ...
    cemal süreyanın şu sözlerini çok severim...
    yalnızlığı soruyorlar yalnızlık
    bir ovanın düz oluşu gibi birşey
    hiçbirşeyim yok akıp giden zamandan başka
    keşke yalnız bunun için sevseydim seni ...
    mutlu olmak için çok neden var. Bazen sessiz bir sokaktan geçerken kendi kendime ''şttt'' diyorum etraftaki kuş seslerinin sesini duymak için sonra yüzümde bir gülümseme beliriyor en küçük bir kuş cıvıltısı beni mutlu ediyor. Ve en güzeli yalnızlıktır kulaklığı kulağına takıp saçların havalanır ya işte onun kadar güzeli yoktur huzur verir bana ben en küçük şeylerle mutlu olan bir insanım. Bazen mutsuzluk bana da vuruyor ama ileriyi bekleyin sakın üzülmeyin herşey güzel olur düzelir ters giden işleriniz varsa inşallah en kısa zamanda düzelir ve tavsiye kimseye güvenmeyin ... iyi günler dostlar...

    YanıtlaSil
  6. Yalnızlık insanlara değil Allaha mahsus derler.. Bir insan onca kalabalığın arasında bile yanlız olabilir fakar doğumdan ölüme kadar da hayatı kalabalıklarla doludur.. Yalnızlık şefkatli bir dosttan ziyade sessiz bir düşman gibi.. Dost görünen türden.. Esasen kötü değildir yalnız olmak ama cidden yalnızlık insanlara mahsus bir şey olamaz.. Paylaşmak en paylaşımsız biri için bile doğasıyla gelen bir durum..

    Yalnız olmak yalnız yaşamayı öğrenmek? Bence böyle bir öğreti yok.. Kim yalnız yaşamaya alışabilmişki?
    En yalnız insanların bile bir avuç kadar kalabalığı vardır elinde.. Ama haklısın öğrenmek bilmek gerek.. Bu da hayatın bir getirisi.. Uzun senelerdir yalnızım.. Ama dedim ya insan kalabalıkların içinde de yanlızdır aslında..

    Anlık zamanları doldurmak zamanı değerlendirmektir.. Hİç durmadan geçip giden vakitleri..

    Uzatmayayım :) Demem o ki kimse yalnız değildir ama yalnızdırlarda.. Mutluluk ve mutsuzluk ise tamamiyle ikisi ile gelebilen bir ruhsal durum .. Ömrünüm 4/2 si kadar bile mutlu olabilirsem kendimi şanslı sayacağım..

    Teşekürler...
    Salıcakla kalın...

    YanıtlaSil
  7. sadece etrafınızda olan durumları inceleyin el arabasıyla yük taşıyan bir adam , penceresinden saatlerce sigara dumanı tüttürüp etrafı seyreden yaşlı kadın, hayattan bıkmış tekstil işçileri bunlar sadece birkaç örnek daha niceleri var hayatta yalnız olmayı onlar hakediyor çünkü yaşamın tüm kötülüklerini güzelliklerini kavrayacak olanlardır onlar . Hayattan bir nebze olsun mutluluğu tatmış insanlardır onlar. Eğrisini büğrüsünü seçmişini seçilmişini bilen insanlardır onlar . Onlar hayatımızın vazgeçilmezi yalnızlığı bizlere öğreten mutluluğun geçici bir varlık olduğunu sonunda yine kötü şeylerin bizlere geleceğini gösteren kişilerdir onlar ve onlar aslında içimizde yaşamış kocaman insanlar kocaman yalnızlık ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnızlık kendi içimizde yaşadığımızbir şey yoksa az paraları yada çok paraları olan insanlar arasında ki ayırım değil ki :)
      Ya yanlız olmayı seçeriz yada olmamayı hepsi bu :)
      Sevgiler...

      Sil
    2. kesinlikle katılıyorum buna ama çoğu kişi yalnız olmayı hakediyor hiçbirşeyi haketmiyor .

      Sil
    3. Hak etmek başka :) Bir çok kişide hak etmiyor :)

      Sil

Copyright All Right Reserved ! Tuba Atamer !