8 Ocak 2013 Salı

Unutmamak Gerek Kimsesizleri !


Hava buz gibi...
Bazen oturrarak çalışıyor olsam dahi hayıflanıyorum şu soğuklardan.. İşyerimde klimalar, ayaklarımın dibinde ısıtıcım dahi olsa soğuğun bacaklarımdan yukarı doğru kullaklarımın tüylerini dahi dimdik yapacak şekilde süzülmesine neden oluyor..
Kapıdan gelen hararetli rüzgar sağolsun bu konuda beni hiç yalnız bırakmıyor..
İçimin titrediğini, ürperdiğini hissediyorum.. Yerimden bir santim kımıldasam soğuk sandalyemin bi köşesine değmekten ürküyorum..
Ki bunları İzmir gibi bir yerde yaşayan ben yapıyorum..
Sıcak kanlı insanlarız biz Egeliler.. 
Ilık, sıcak havaları severiz.. Nankör görünmek istemem yazın asla şikaye etmem ben sıcaklardan.. (Bir çok insanın aksine..)
Yazın sıcaktan, kışın soğuktan yakınanlardan değilimdir ben..
Güneşin en caf sıcağında dahi güneşin altında olsam gıkım çıkmaz bu konuda asla şikayet etmem soğuktan yakındığım kadar..
Sevemedim bir türlü kışı, ne karı ne yağmuru... Kar demişken karada aşinalığımız malum, Bozdağ veyahut yılda bir sefer dahi olsa gittiğimiz Spil dağıdır.. Bundan ötesine alışık değilim.. Kış aylarında kafamı İzmir'den değil çıkarmak evimden adım atmayı bile sevmem..
En büyük üzüntüm ise kışın sokak hayvanları.. 
Evsiz insanlar ve dışarıda bu soğukta çalışmak zorunda olanlara üzülürüm...
En azında bir evim, kapalı sıcak bir alanda, penceremden masam vuran Güneşten faydalanarak çalışıyorum...   Evimde beslediğim kuşum ise her daim sıcacık bir odada..
Bu bir şans kesinlikle daha kötüde olabilirdi..
Yazma nedenim ise en azından yardımcı olmak adına evsiz insanlar için bir telefon etmek zor değildir diye düşünüyorum..


İZMİR İÇİN,

Güçsüzler Evi: 361 71 51 – 361 00 82
İzmir Büyükşehir Belediyesi: 441 05 20 – 293 13 14

İSTANBUL İÇİN,
AKOM: 444 2 566
İBB Beyaz Masa: 153
Zabıta: 0 212 521 84 65

ANKARA İÇİN,
Ankara Belediyesi İhbar Hattı: 183
Polis İmdat: 155

BURSA İÇİN,
Bursa Sosyal Hizmetler Şube Müdürlüğü (0224) 220 38 30
Barınma Evi (0224) 442 90 08

ESKİŞEHİR İÇİN,
Polis İmdat: 155
Sosyal Hizmetler: 183
İl Sosyal Hizmetler Müdürlüğü: 0 222 217 46 05–06
Toplum Merkezi: 0222 226 34 16 – 19
 
Benim bulabildiklerim bu kadar ancak insan istedikten ve birazcık duyarlı olduktan sonra her  türlü yardım edebilecek bir yol bulur diye düşünüyorum...
Mutlu sıcak günleriniz olsun...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright All Right Reserved ! Tuba Atamer !