18 Mart 2013 Pazartesi

Bir kızım olsun benim =)

Bazen, evliliğe sıcak bakmayan 'ben gibi' biri bile şunu diyebiliyor: "Evlensem ya ben.. Bir kızım olsa sağlıkla kucağıma alsam, adını da İdil koysam.." diyebiliyormuş cidden..
Bu garip bir istek bana göre... Herkese göre normal.. 
Hem evlenmek isteme hemde minik bir 'İdil kızın' olsun isteyebilmek.. 
Durup dururken yakın dostumla (Gamze) birbirimize dile getirirz ara sıra "çocuğumuz olsun bizim yaa..."  
Onu genelde tastikler, "kızım olsun adı da İdil olsun " derim... 
Oda; "ne biçim isim o güzel değil.." der her seferinde.. Bense çok severim bu ismi... 
İdil'in anlamı bir çok.. Kimi yerlerde; yaşanmamış, saf, gerçek aşk anlamına gelir.. Kimi yerlerde bir şiir aşkı.. Bazı yerlerde cennetin kapısı olarak okumuştum.. 

(Sanki daha öncede böyle bir şey ya burada ya başka bir yerde yazmıştım.. Anımsayamadım..)


""İdil almanca, fransızca ve ingilizce gibi pek çok çeşitli batı dilinde ve bir takım bazı dünya dillerinde yer alan, çok anlamlı bir kelimedir... kimi dillerde sessiz sakin, ama her an eyleme hazır bir eylem insanı, hatta milis anlamına gelirken, bazı başka dillerde güzel kokulu, insanın unutamadığı anlamına gelmektedir... urdu dilinde teke olmakla birlikte anlamı, bu tamamı ile bir tesadüften ibarettir... slav dillerinde bir elf gibi yavaş çekim hareket eden, estetik demek iken rusçada idil sakar, hatta iki sol ayağı olan demektir... dilimizde bilinen anlamları arasında şiir gibi zevkle okunan, akıldan çıkmayan ile özlemini duyana cennetin kapılarını aralayan melek anlamlarını taşır..."" (alıntı)

Nerden çıktı da yazıyorum.. Ne bileyim içimde kalacağına yazayım dedim.. 
Genel müdürümün minik bir kızı oldu..  "Ada kız" pek tombiş pek sevimli.. O körükledi sanıyorum kii... =)
Henüz kendisi ile tanışamadım.. Daha 2 gündür bizlerle birlikte aynı havayı ciğerlerine çekmekte çünkü...
Fakat telefonuma gelen ilk fotoğraflarından biri ulaştı... Ona bakınca içim cız etti.. 
'Ahh !' Dedim.. 
Bir kız bebek.. Herşeyi ile masum dokunulmamış düşleri, çıkarsız arzuları olan minicik bir kalp.. 
İnsan hayatta bir şekilde iz bırakabilmeyi arzular hep.. Ben bu yaşıma kadar sadece kendi hayatımda izler bıraktım.. Belki benim 'İdil kızım' ardında iz bırabilsin diye ardında onun izi olurum.. Kimbilir..

Fotoğrafını eklemeyi ne çok istesemde kıyamıyorum.. Nazara inanırım çünkü.. Ya nazarım değerse? 
Değmesin.. 
Rabbim onu her kötülükten uzak tutabildiği kadar tutsun.. Mutlaka üzülecek, ağlayacak fakat gülüşleri ağlamalarından fazlaca olsun.. En güzellerinden hemde...

Hani genel bir laf vardır ya sağlıkla olsun kız erkek farketmez.. Elbette etmez.. Ancak beni maruz görün ben "İdil kızım" olsun çok istiyorum.. Erkek olursa ismi ne olur diye hiç düşünmedim mesela... Hep bir kızım olsun... Minik bir kızçem olsun.. İdil kız olsun...Öyle istiyorum.. Ne yapayım buda benim bencilliğim olsun...

Küçük bir not:
Hurafelere inanmam... Ancak paylaşmadan edemeyeceğim.. Bir kolye, bir adet yüzük ile bana kaç çocuğum ve ne olacaklarını gösteren minik bir test yaptılar.. Hayatımda bilmem böyle şeyleri... İnanmam da fakat herkes gibi yapmadan da duramam... =)
Nasıl yaptıklarına gelince; yüzüğü kolyenin içine taktı ve elimi yuvarlak yaparak bir bardak gibi tuttum.. Kolyenin ucuna takılı yüzüğü 3 kez o bardağın içine sokup çıkarttılar.. 3. tur sonunda elimi dik konumdan yatık konuma getirdim.. Yüzüğüelimin üstünde hareket etmeden dik bir şekilde tuttu.. Ve yüzük düz bir şekilde bir ileri bir geri hareket etti.. Bu ilk çocuğumun erkek olacağını gösterdiğini söyledi arkadaşım.. İkinci kez yaptığında ise yüzük durdu.. Yani tek bir çocuk ve bir oğlum olacak.. Sarma ve kısır gecesindeki tüm kızlara aynısı yapıldı.. Kendimde yaptım bir kaç arkadaşa.. Enteresan olan elim titremiyor ve yüzük ya düz yada dairesel hareket ediyor.. Yada duruyor.. ( Bu arada dairesel olursa kız demekmiş.. )  
Ne demişler fala inanma falsız kalma.. =) 
Yoksa benim tek bir çocuğa itirazım yok.. Ama kızım olsun... :) 

Herkesin gönlüne düşenin, hayatına düşmesi dileklerimle huzurulu günler...

4 yorum:

  1. Bencede idil guzel bir isimm. Size katiliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diymi :) Teşekkürler..
      Sağlıcakla kalın.. :)

      Sil
    2. Adım idil, şarkım fikrimin ince gülü, çünkü 80 doğumlu idiller Türkiyede 50 kişiyiz ortalama kkendi ince,ruhu ince, aşkı ince, elleride piyanoya çok müsait olur, idilsadeceidil güzel bir nicktir... Kızın olursa banada bildir ablacım.

      Sil
    3. Merhaba İdil :) Bir kız çocuğum olur mu -zor bir ihtimal- bilmem ama olursa ilk buradan yazıcam :) Adın için yazılabilcek çok şey var ama sen zaten biliyorsun :)
      Hoşgeldin idil teşekkür ederim :)

      Sil

Copyright All Right Reserved ! Tuba Atamer !